zondag 10 maart 2013

zondagavond

Zondagavond, de tijd van uitstellen is helaas voorbij. We zullen moeten prioriteiten stellen, dat gaat als volgt:

  • Nederlands: zal wel lukken.
  •  Frans is pas voor dinsdag: even snel bekijken.
  •  Blijft over: Engels.
Engels moet dus nog geleerd maar ze is moe, mijn tienerdochter die zich graag inzet voor van alles en  de hele namiddag in school heeft geholpen met workshops en rondleidingen. Het zal toch nog moeten want ik vind dat ze haar prioriteiten mis heeft. Ik vind dat die toets belangrijker is dan al die andere dingen die zij doet (of dat echt zo is, is niet zeker natuurlijk).
Concentreren lukt niet meer dus ik offer me op en we gaan samen aan de slag: 5 woordjes, 3 erbij, 8 woordjes, 3 erbij enzo verder...Dank u wel school: dit doe ik dus op zondagavond.
En toen was er nog dat relletje over dit papiertje. 

Hiermee onderzoekt de school of de leerlingen al dan niet te veel huiswerk hebben. Opgepast: je mag toetsen en taken wel niet aanduiden??  Tja op die manier zie ik het nut echt niet. 
Als assertieve mama, stel ik mijn vraag over het nut onderaan op het papiertje (daar waar ik mijn handtekening moet zetten). Mijn dochter reageert furieus en vindt dat ik haar belachelijk maak.  Het zit er weer bovenarms op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten