zondag 10 maart 2013

vrijdagavond

Half vier, ik wacht tot mijn dochter thuiskomt van school.
Vier uur, ze komt binnen. Boekentas vliegt tegen de muur, schoenen worden uitgegooid en de dagelijkse spurt naar het toilet (op school zijn ze te vies) volgt. Ik bedenkt dat dit niet zo gezond is maja dit blijkt een veel voorkomend probleem op scholen.
We eten samen een 4-uurtje en hebben een gesprek over de gebeurtenissen van de dag. Dit gaat over wat andere tieners al dan niet gedaan hebben, over de lessen wordt niet veel gelost.
Het interessants zijn de stripboeken die ik gekocht heb om haar te belonen voor een goed rapport.

Ongeveer 5 uur: we bespreken het verloop van het weekend. Het is opendeurdag op school en ze heeft zich opgegeven om een rondleiding en een workshop te geven. Ze meldt dat ze zondag om 11u30 op school moet zijn. Zaterdag wilt ze gaan juwelen maken bij een collega.
Zij spreekt met geen woord over huiswerk dus ik vraag ernaar. Na wat gezeur van mij opent ze smartschool en zien we dat ze 5 toetsen en een taak moet in orde krijgen tegen maandag pffffff...
De sfeer is vanaf nu om zeep: ik wil dat dit huiswerk prioriteit is en zij niet. Ik vraag een werkschema te maken en zij wilt niet. Ik meld dat ze nergens naartoe mag voor het huiswerk in orde is... en het hek is van de dam..
10 min later: er is niets gebeurd, ik ben boos en zij is aan het wenen... dank u wel school...
Ik laat het zijn, de rest van de dag wordt er geen woord meer over gerept. Er wordt ook niet meer gewerkt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten