zondag 10 maart 2013

zondagochtend

Oeps vergeten... toets wiskunde: de puntspiegeling. Vaststelling aan de ontbijttafel: ze begrijpt er niets van en is nog niet begonnen aan Frans of Engels en oo ja er was ook nog Nederlands.
Grrrrr... en om half 12 de opendeurdag op school. Het ontbijt op zondag is zo rond 10 uur.

Ik wil haar niet opjagen maar die stomme school heeft mij al op mijn paard op een rustige zondagochtend.

Croissant naar binnen gewerkt, met een tas koffie die puntspiegeling maar eens bekijken. Ik zoek luidop uit hoe dat weer zat, zij volgt mijn redenering en we maken samen een oefening... ok dit valt al bij al nog mee. Ik denk: raar na 10 minuten begrijpt ze dit en zijn de oefeningen in haar boek (die er bijna allemaal fout ingevuld zijn) juist gemaakt, wat hebben ze dan in school gedaan? Nog eens denk ik: stomme leerkracht.

Zondag 11u, zij heeft geen idee wat ze voor Frans moet kennen. Wat opzoekwerk later blijkt het woordenschat te zijn. Na wat gegrommel en gezeur heen en weer wordt er toch alvast een woordenschatlijstje gemaakt. Dat gebeurt nogal haastig: de opendeurdag komt eraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten